Ładuję...

Efektywny kontakt z pacjentem

Komunikacja, jako narzędzie terapeutyczne
Strona główna / Programy szkoleniowe / Efektywny kontakt z pacjentem

Efektywny kontakt z pacjentem

 20 godzin szkoleniowych. Szkolenie 1-modułowe.
Szkolenie prowadzi mgr Barbara Mastalerz, mgr Urszula Sendor

Wyniki badań pokazują, że komunikacja wpływa na ocenę, jakości opieki terapeutycznej ze strony pacjentów, stąd świadome używanie komunikacji, jako narzędzia terapeutycznego podwyższyłoby, jakość leczenia i satysfakcję pacjentów, a być może także fizjoterapeutów.

Marta Szabat Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
Komunikacja w fizjoterapii, jako narzędzie terapeutyczne w pracy z pacjentem.

Ponadto komfort psychiczny pacjenta podczas terapii wyraźnie wpływa na jej przebieg oraz skuteczność poprzez zwiększenie zaufania do fizjoterapeuty a przez to motywacji do pracy. Pośrednio wpływa też na to, co pacjenci mówią o terapeucie i placówce.

Szkolenie, które proponujemy ma na celu zwiększenie świadomości znaczenia komunikacji i mechanizmów psychologicznych na komfort psychiczny pacjentów oraz w jaki sposób oceniają oni pracę poszczególnych pracowników i całej placówki. Poprzez znajomość tych mechanizmów pracownicy poradni mogą świadomie wpływać na pacjentów. Mogą też mieć także większy wpływ na zmniejszenie poziomu stresu w pracy oraz budowanie wizerunku własnego, jako profesjonalistów.

Program szkolenia
Moduł I

  • • Co wpływa na wizerunek fizjoterapeuty, jako profesjonalisty, – co daje nam zadowolenie pacjenta i dobry wizerunek fizjoterapeuty. Jak pacjent interpretuje różne (także neutralne) zachowania personelu.
  • • Natura relacji pacjent – fizjoterapeuta – jak budować dobrą relację z pacjentem, która nie obciąża emocjonalnie fizjoterapeuty. Jak budować zaufanie pacjentów do fizjoterapeuty oraz jak wesprzeć pacjenta w jego automotywacji?
  • • Co to znaczy, że pacjent czuje się dobrze zaopiekowany. Jakie kluczowe, psychologiczne mechanizmy, jakim podlegają ludzie, warto znać, żeby lepiej i efektywniej współpracować i komunikować się z pacjentem i nie tylko.
  • • Czego potrzebuje pacjent przychodni rehabilitacyjnej– trójkąt potrzeb pacjenta. Co to znaczy zaspokajać potrzeby pacjenta? Jak zaspokoić potrzeby pacjenta, gdy mamy mało czasu?
  • • Pułapki komunikacyjne, czyli dlaczego bywam inaczej rozumiany niż mam to w intencjach, jakich zwrotów unikać a jakie wykorzystywać w kontakcie z pacjentem. Jak podejść do różnych typów zachowań pacjenta?
  • • Wykorzystywanie mowy ciała do budowania zaufania i wizerunku profesjonalisty w kontakcie z pacjentem.
  • • Profesjonalizm naszą tarczą – Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w kontakcie z pacjentem. Radzenie sobie z emocjami własnymi i pacjenta. Jakie sytuacje mogą powodować trudne, emocjonalne zachowania pacjentów.

Metody pracy

Szkolenie przeprowadzane jest metodą warsztatową, angażującą osobiste doświadczenia uczestników w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności.

Stosujemy następujące narzędzia pracy:

  • • zadania indywidualne do wykonania pozwalające doskonalić poszczególne kompetencje,
  • • wykłady interaktywne (krótkie, w ograniczonym zakresie),
  • • istotnym elementem szkolenia zawartym w omówieniach każdej z technik jest transfer zdobytych doświadczeń oraz wniosków na sytuacje, jakie uczestnicy napotykają w codziennej pracy.
Pobierz program PDF Kontakt ELSPINI

  Trener prowadzący: mgr Barbara Mastalerz

  • WYKSZTAŁCENIE - Uniwersytet Śląski w Katowicach - Psychologia kierunek psychologia kliniczna medyczna; Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Negocjacje i mediacje; Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu - Zarządzanie Kadrami i doradztwo zawodowe; Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie - Marketing i Reklama
  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: Psycholog, psychoterapeuta, coach; Właściciel firmy szkoleniowej; Wieloletnie doświadczenie handlowe – specjalista ds. obsługi klienta indywidualnego i biznesowego; Kierownik działu reklamy i marketingu (wprowadzanie standardów komunikacji wewnętrznej pomiędzy działami, budowanie wizerunku firmy, zarządzanie relacjami z klientem, projektowanie i przeprowadzanie kampanii reklamowych); Prowadzenie mediacji oraz interwencyjne rozwiązywanie konfliktów.

  Trener prowadzący: mgr Urszula Sendor

  • WYKSZTAŁCENIE: Bielska Wyższa Szkoła Biznesu i Informatyki im. J. Tyszkiewicza w Bielsku Białej i Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. Gen. Jerzego Ziętka w Katowicach - Zarządzanie; Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Psychologia w biznesie; Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu - Akademia Trenera
  • DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE: Trener biznesu, coach, praktyk zarządzania; Właściciel firmy szkoleniowej; Kierownik (Bank) – realizacja projektu budowania i organizacji sieci sprzedaży kredytów hipotecznych Region Śląsk; Dyrektor oddziału firmy leasingowej; Współpraca z syndykami i radcami prawnymi (organizacja likwidacji masy upadłości); Dyrektor ds. sprzedaży w spółkach handlowych